Kausi paketissa - uutta kohti

28.5.2021

Tervehdys hiihtoseuralaiset,

Seinäjoen Hiihtoseuran toimintakausi 2020-21 lähestyy loppuaan. Toisaalta valmistautuminen ja valmentautuminen uuteen kauteen on jo osittain aloitettu harjoitusten merkeissä.

Kulunut kausi oli koronarajoituksista johtuen poikkeuksellinen. Hyvällä suunnitelulla saatiin harjoitustoimintaa toteutettua jaostojen toimesta lähes normaaliin tapaan. Osa kilpailuista, sekä seuran järjestämistä että muiden, saatiin pidettyä koronarajoitukset huomioiden. Mutta paljon jäi myös kilpailuja järjestämättä niin alueellamme kuin koko Suomessakin. Uskokaamme, että tilanne alkaa kohta helpottamaan, ja seuraava kausi pystytään toteuttamaan ”kuin vanhaan hyvään aikaan”.

Seuran kevätkokous pidetään ampumahiihtostadionilla sunnuntaina 6.6.2021 klo 1900 alkaen. Heti kokouksen jälkeen on pääseuran palkitsemistilaisuus, jossa palkitaan ryhtityttö, ryhtipoika, vuoden paras urheilija ja vuoden hiihtoseuralainen. Kevätkokouksen asialistalla on sääntömääräiset asia, eli muun muassa tulevan kauden toimintasuunnitelmien hyväksyminen ja seuran hallituksen jäsenten valinta. Näihin jaostoissa on tehty hyviä suunnitelmia ja ehdotuksia esitettäväksi kevätkokokoukselle.

Olen ollut hiihtoseuran toiminnassa nyt kahdeksan kautta. Ensin kolme kautta maastohiihtojaoston vetäjänä, ja viimeiset viisi kautta koko hiihtoseuran puheenjohtajana. Kaudet ovat tarjonneet mahtavia elämyksiä, mitä aikoinani lähdin hakemaankin seuratyöstä. Sitä tunnetta, minkä saa onnistuneen tapahtuman järjestämisestä, ei voi rahalla ostaa. Myös seuran toimintaa on saatu kehitettyä pala palalta eteenpäin. On muistettava, että SHS:ssä toiminta tapahtuu pääasiassa jaostoissa, ja pääseura on jaostot yhdistävä taso. Kuluneena vuotena on alkanut tuntua, ja omassa tekemisessä myös näkyä, että akut alkavat olla loppu. Näin ollen en enää ole käytettävissä SHS:n puheenjohtajaksi. Nyt tarvitaan uutta verta – uutta energiaa ja uusia näkemyksiä Seinäjoen Hiihtoseuran luotsaamiseen viidennellä toimintavuosikymmenellä. Itse olen mielelläni mukana edelleen seuran ja jaostojen toiminnassa, mutta vähän erilaisessa roolissa.

Näin ollen kysymys kuuluukin, kenellä on tahtoa olla viemässä Seinäjoen Hiihtoseuraa eteenpäin seuraavaksi? Tähän saataneen vastaus sunnuntaina 6.6.2021.

Kesäisin tervesin,

Teemu Majasaari