Lumilajien esittelypäivä uusille harrastajille Joupiskalla

Aika: 26.9.2018 klo 17:00 - 19:00
Paikka: Joupiskan rinneravintolan edusta

Seinäjoen hiihtoseura järjestää uusille harrastajille talvilajipäivät 26.9.2018 klo 17.00-19.00 Joupiskalla rinneravintolan edustalla. Tapahtumassa pääset tutustumaan SHS:n harrastustarjontaan. Mukana ovat kaikki lajijaostot:

• Alppihiihto
  • Ampumahiihto
  • Maastohiihto
  • Mäkihyppy

Maksuttomassa tapahtumassa pääset tutustumaan lajien harjoituksiin syyskaudella ja ohjaamme sinut oikeisiin ryhmiin syys- tai talvikautta varten.

*
Laskettelu on harrastus, jonka voit aloittaa kauden aikana useaan kertaan alkavilla Werneri-kursseilla n.4 vuotiaana hiihdonopettajan johdolla ja harrasteryhmiin pääset jatkamaan n. 6 vuotiaasta alkaen koulutettujen alppivalmentajien kanssa.

Alppijaosto tarjoaa lajipäivillä juostavan paripujotteluradan, jonka hyppyrissä voit haastaa kaverisi.

*
SHS:n ampumahiihto on lajin harrastaja- ja kilpailijamäärissä Suomen suurin yli sadalla urheilijalla. Harrastuksen voi aloittaa n. 7 vuotiaana junioriryhmissä.

Ampumahiihdon osastolla voit kokeilla ekoammuntaa!

*
Maastohiihdon voi aloittaa heti seuraavaksi kun opit kävelemään ja se on perusta lähes kaikelle talviurheilulle. Jaoston järjestetämä hippohiihtokoulutoiminta on ollut monen, vielä nykyisenkin, hiihtäjän ensikosketus harrastetoimintaan.

Maastohiihtäjät nähdään tapahtumassa talvikauteen valmistavissa harjoituksissa.

*
Mäkihyppy sopii tytöille ja pojille ja mukaan pääset 7 vuotiaasta alkaen. SHS lainaa varusteita ensikokeiluihin ja mäkiä Joupiskan kupeesta löytyy viisi erikokoista, joista kolme on muovitettuja.

Mäkihyppyä pääset kokeilemaan opastettuna seuran "hyppysimulaattorissa" eli rullamäessä.

Tapahtuma järjestetään yhteistyössä Liikuntakeskus Joupiskan kanssa. Joupiskalle ovat tervetulleita myös muut seurat ja lajit esittelemään harrastustoimintaansa.